دوستان و دشمن های هوش کودک را بشناسید

اگر به فکر تقویت هوش فرزندتان هستید پیشنهاد می کنیم با روش های تغذیه ای موثر در این زمینه آشنا شوید ،موادغذایی مانند غلات کامل،بلوبری،ماهی های پرچرب،گوجه فر

دوستان و دشمن های هوش کودک را بشناسید

اگر به فکر تقویت هوش فرزندتان هستید پیشنهاد می کنیم با روش های تغذیه ای موثر در این زمینه آشنا شوید ،موادغذایی مانند غلات کامل،بلوبری،ماهی های پرچرب،گوجه فرنگی، انگور سیاه، تخم کدو و بروکلی را در برنامه غذایی فرزندتان جای دهید و از مصرف موادغذایی مانند فست فود، غذاهای شور و غذاهای فرآوری شده است جهت وی پرهیز کنید.

دوست دارید فرزندتان نابغه باشد؟ دنبال راهی جهت زیاد کردن هوش و حافظه اش هستید؟ این توصیه های غذایی را جدی بگیرید و دوستان و دشمن های مغز را از نزدیک بشناسید.

برخی از موادهای غذایی باعث تقویت هوش و رشد کودک می شود که در ادامه به بعضی از آن ها اشاره می کنیم:

دوستان و دشمن های هوش کودک را بشناسید

دوستان مغز:

۱٫ غلات کامل

مانند هر ارگان دیگری از بدن شما، مغز هم بدون انرژی نمی تواند به فعالیت خود ادامه دهد.

۲٫ ماهی های پرچرب

اگر به فکر تقویت هوش فرزندتان هستید پیشنهاد می کنیم با روش های تغذیه ای موثر در این زمینه آشنا شوید ،موادغذایی مانند غلات کامل،بلوبری،ماهی های پرچرب،گوجه فر

اسیدهای چرب مهم در بدن سنتز نمی شود و باید آنها را از طریق مواد غذایی مثل ماهی های پرچرب تأمین کنید.

۳٫ بلوبری

مطالعات نشان داده است که خوردن بلوبری می تواند جلوی ضعف حافظه کوتاه مدت را بگیرد.

۴٫ گوجه فرنگی

خوردن گوجه فرنگی به علت داشتن آنتی اکسیدان های فراوان جلوی فعالیت رادیکال های آزاد و تأثیرشان بر سلول های مغزی را می گیرد و می تواند به پیشگیری از آلزایمر کمک کند.

۵٫ غنی سازی ویتامینی

دوستان و دشمن های هوش کودک را بشناسید

استفاده از ویتامین های گروه ب از جمله ب۶ و ب۱۲ و اسید فولیک به کم کردن سطح هموسیستئین خون کمک می کند.

۶٫ انگور سیاه

دارای مقادیر بالای ویتامین ث است که مغز شما را چالاک می کند.

۷٫ تخم کدو

اگر به فکر تقویت هوش فرزندتان هستید پیشنهاد می کنیم با روش های تغذیه ای موثر در این زمینه آشنا شوید ،موادغذایی مانند غلات کامل،بلوبری،ماهی های پرچرب،گوجه فر

خوردن تنها یک مشت تخم کدو در روز نیاز شما را به روی برطرف می کند که جهت عملکرد مغز و تقویت حافظه مهم است.

۸٫ بروکلی

از منابع غنی ویتامین کا است که عملکرد مغز را تقویت کرده و باعث اصلاح فرآیندهای شناختی می شود.

۹٫ آجیل

دوستان و دشمن های هوش کودک را بشناسید

در یک مطالعه علمی نشان داده شده است است که خوردن مقادیر کافی ویتامین ای بر عملکردهای شناختی مغز تاثیر گذار است.

دشمنان مغز:

۱٫ فست فود ها

مصرف فست فود مغز را کوچک کرده و باعث مبتلا شدن به آلزایمر می شود.

۲٫ غذاهای شور

اگر چه اغلب افراد فکر می کنند که نمک فقط جهت قلب مضر هست، ولی تاثیرات منفی اش را روی مغز هم می گذارد.

۳٫ غذاهای فراوری شده

در بعضی از مطالعات ثبت شده است است که وجود افزودنی های متفاوت در مواد غذایی فراوری شده است باعث تغییرات شناختی در کودکان می شود.

۴٫ غذاهای سرخ کرده

ترکیباتی که از روغن در هنگام سرخ شدن مواد غذایی آزاد می شود تخریب مغز را تسریع می کند و با بروز آلزایمر و پارکینسوین رابطه مستقیم دارد.

۵٫ غذاهایی که در تماس با کود شیمیایی بوده اند

باقی مانده کودهای شیمیایی در مواد غذایی با زیاد کردن خطر بروز اختلال کمبود توجه و بیش فعالی در کودکان رابطه مستقیم دارد.

۶٫ ترکیبات خواب آور

هر ماده شیمیایی که اثر خواب آوری داشته باشد فعالیت مغز را مختل می کند.

۷٫ الکل به شدت حافظه را کم کردن می دهد

۸٫ شیرین کننده های مصنوعی اصلا جهت حافظه خوب نیستند!

۹٫ هله هوله نه فقط جهت مغز بلکه جهت همه ارگان های بدن مضرند.

منبع: عصر ایران

واژه های کلیدی: حافظه | فعالیت | ویتامین | شیمیایی | ویتامین | تقویت هوش | موادغذایی | مواد غذایی | برنامه غذایی | خوردن گوجه فرنگی

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا