اعیاد مذهبی در خانه

تا کنون به این فکر کرده اید که آیا اینقدر نوروز جهت فرزند ها دوست داشتنی است ؟! سئوال اینجاست که آیا این حس در اعیاد مذهبی ندارند و

اعیاد مذهبی در خانه

اعیاد مذهبی در منزل

تا کنون به این فکر کرده اید که آیا اینقدر نوروز جهت فرزند ها دوست داشتنی است ؟! سئوال اینجاست که آیا این حس در اعیاد مذهبی ندارند و چگونه می توان جایگاه این اعیاد را مانند عید نوروز و حتی بهتر در دل و ذهن فرزند ها نهادینه کرد؟

بخش خانواده ایرانی سایت تبیان

حال و هوای دید و بازدیدها ، عیدی گرفتن و با لباس نو از خوش حالی خندیدن ها ، نوروز را جهت آنها هر لحظه نو نگه می دارد ؛ همین توصیه جهت ما کافیست تا رمز کار را دریابیم!

اعیاد مذهبی در خانه

باید در اعیاد اسلامی و تولد ائمه ی معصومین علیهم السلام همین حال خوش و فضای شیرین را، ولی پاک تر و با روح و معنویت بیشتر، از همه جهت فراهم کرده ، شادمانشان کنیم .

در اعیاد بزرگ همانند عید غدیر، نیمه ی شعبان حتماً و هرطور شده است لباس و کفش آنان را نو کنیم ؛ چنان که از آن خود را در همین راستا، منزل را چراغان کنیم ؛ آذین ببندیم و این کار را به خود کودکان و نوجوانان بسپاریم تا با سلیقه ی خود قشنگی بیافرینند ؛ حتی وسائل بازی جهت کوچکترها تهیه کرده هدیه بدهیم و دست و جیبشان را از عیدی پرکنیم .

در طول سال قصه ی تولد ، رشادت ، دلیری ، حماسه ها و نبردهای دلاورانه ، و ذکر مناجاتها و نیازهای باعشق ی اهلبیت علیهم السلام را بگوییم و سرود دوستی آنان را در گوش کودکانمان زمزمه کنیم و آتش مهرشان را در دل پاک آنان شعله ور کنیم .

تا کنون به این فکر کرده اید که آیا اینقدر نوروز جهت فرزند ها دوست داشتنی است ؟! سئوال اینجاست که آیا این حس در اعیاد مذهبی ندارند و

فکر نکنید که از منزل شروع کردن کار کوچکیست و باید کارهای بزرگتر کرد .همین منزل هایند که منزل خانه جمع گشته وانگهی دنیا شوند !همین کودکان ، مردان و مردم فردایند و چه بسا بزرگان دنیا شوند !

پس اول منزل !

باید علاقه و شور را به منزل آورد.

در مرحله ی نخست ، باید خانواده ی ما، این شور علاقه و دوستی را در خودمان ببینند . باید نخست مزه ی شادمانی اعیاد بزرگ اسلامی را در کام آنها شیرین کرد تا هر لحظه قبل از فرارسیدن اعیاد منتظرش باشند و روز بشمرند .

اگر بر دل همین دختر فرزند ی معصوم ، دوستی چهارده معصوم علیهم السلام نشست، فردا هنگامی که مادر شد شیر علاقه و دوستی اهلبیت علیه السلام را به نوزادش خواهد داد .تو تنها دلشان را متوجه او کن و آنها را با مولایشان روبرو ساز ؛ مولا خود دلربایی می کند؛

این وظیفه ی هر پدر و مادری است که علاقه به اهل بیت را در دل فرزند خود نهادینه کند. پیامبر اكرم (ص) به ما توصیه کرده اند که: « ادبوا اولادكم علی حبی و حب اهل بیتی »

فرزندانتان را با دوستی من و دوستی خاندان من تربیت و تادیب كنید .

اعیاد مذهبی در خانه

امیرالمومنین علی علیهم السلام می فرمایند :« علیكم بحب آل نبیكم فانه حق الله علیكم »

بر شما باد دوست داشتن خاندان پیامبرتان ، كه این، حق خداوند بر شماست .

چگونه اهمیت اعیاد مذهبی را به فرزند خود نشان دهیم؟

یکی از راهها این است که از طریق تشویق و هدیه گرفتن و شاد بودن اهمیت روزهای عید را در دل فرزند ها ایجاد کنیم . این کار یك تكنیك روان شناختی كه وقت خاص را با خوش حالی پیوند بزنید و بعداً در بزرگی هم این ایام تداعی كننده خوش حالی خواهد بود. پیامبر صلى الله علیه وآله می فرمایند:

تا کنون به این فکر کرده اید که آیا اینقدر نوروز جهت فرزند ها دوست داشتنی است ؟! سئوال اینجاست که آیا این حس در اعیاد مذهبی ندارند و

اطرفوا اهالیكم فى كل یوم جمعة بشى ء من الفاكهة ، حتى یفرحوا بالجمعة

روز جمعه براى خانواده خود میوه تازه بخرید، تا براى آمدن نماز خرسند گردند. (مستدرك الوسائل ، ج ۶ ص ۶۱)

یا در جای دیگر می فرمایند:

اشتروا لصبیانكم اللحم و ذكروهم یوم الجمعة

اعیاد مذهبی در خانه

با سیاستهاى تشویقى مانند خرید گوشت جهت كودكان تان ( متناسب با ذائقه و نیاز آنها )، اهمیت و روز جمعه را به فرزندانتان یادآورى كنید. (مستدرك الوسایل ، ج ۶، ص ۹۹)

در مقاله ی بعد باما همراه باشید با چندینه طرح پیشنهادی جهت پر شور تر کردن اعیاد مذهبی در خانه.


منبع: مدرسه مامان ها

واژه های کلیدی: عید نوروز | خانواده | کودکان | فرزندان | نوروز | فرزند | دوستی | اسلامی

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی شیمی تحلیلی
  • خرید کتاب فیزیکی از آمازون
  • افست کتاب زبان اصلی
  • چاپ افست کتاب
  • خرید کتاب از گوگل پلی
  • مجله نیوانگلند
  • خرید pdf کتاب خارجی