آغاز یادگیری دستشویی رفتن به وسیله اطفال

اگر می خواهید به فرزندتان دستشویی رفتن را بیاموزید بهتر است به این بخش نگاهی بیندازید. غالبا والدین از دوسالگی این

آغاز یادگیری دستشویی رفتن به وسیله اطفال

اگر می خواهید به فرزندتان دستشویی رفتن را بیاموزید بهتر است به این بخش نگاهی بیندازید. غالبا والدین از دوسالگی این کار را شروع میکنند و ترجیح میدهند فرزندشان تا قبل از این سن دائما پوشک باشد. بد نیست با معایب و مزایای آموزش توالت رفتن به فرزندتان آشنا شوید. جهت شروع آموزش دستشویی رفتن به اطفال پیشنهادات جالبی داریم با ما همراه باشید.

آموزش استفاده از دستشویی به نوزادان، که “ارتباط تخلیه” یا “بهداشت طبیعی نوزاد” نیز نامیده می شود، عمل آشنا کردن کودکتان با توالت یا صندلی دستشویی در سن خیلی کم معمولا بین تولد و ۴ ماهگی است.

بعضی از والدین که اینکار را انجام می دهند، هرگاه ادرار یا مدفوعی را آینده نگری کنند، با دوان دوان رساندن کودکشان به نزدیک ترین حمام، کاملا از پوشک جلوگیری می کنند. بقیه دائم پوشک عوض می کنند. در اکثر موارد طی ۱۸ ماه، کودکانشان “دانش آموخته” شده است اند – که این، یعنی آنها می دانند چه موقع از توالت استفاده کنند و با موفقیت خود را به آنجا برسانند.

آغاز یادگیری دستشویی رفتن به وسیله اطفال

در مقابل، تحقیقات نشان می دهد کودک معمولی پسر، در ایالات متحده در ۳۹ هفتگی و دختر معمولی در ۳۵ هفتگی، می توانند به نحوه قابل اعتمادی خشک بمانند و از حمام استفاده کنند. (این تحقیق یافته است که معمولا هشت تا ده هفته طول می کشد تا یک کودک از وابستگی کامل به پوشک، به کاملا آموزش استفاده از دستشویی دیدن برود.)

با اینکه معنی آموزش دستشویی کردن به یک نوزاد کوچک جهت بسیاری از والدین غیر عادی به نظر می رسد، مفهوم جدیدی نیست. پیش از سال ۱۹۵۰، زیاد کودکان در امریکا در سن ۱۸ ماهگی آموزش دستشویی رفتن دیده بودند. و امروزه، زیاد کودکانِ آفریقایی، آسیایی و اروپایی، قبل از تولدِ دو سالگی خود آموزش دیده اند.

پس آیا کودکان امریکایی و والدینشان، اینقدر به پوشک هایشان وابستگی دارند؟ بسیاری فکر می کنند، که بخشی از این موضوع، به اندازه اختراع پوشک های یکبار مصرف، به عوض کردن عقیده متخصصان راجع به آموزش استفاده از دستشویی مربوط است.

در دهه ۱۹۵۰، متخصص کودک، بنجامین اسپاک و دیگر متخصصان توصیه رویکرد راحت تری جهت آموزش توالت رفتن را شروع کردند. بعد از آن در دهه ۱۹۶۰، حتی متخصص کودک و کارشناس والدین، تی. بری برازلتون، راه حل ملایم تر و “کودک- محور”تری توصیه می کند: او والدین را تشویق می کند، به کودکانشان اجازه دهند، وقت ترک کردن پوشک را خودشان گزینش کنند.

اگر می خواهید به فرزندتان دستشویی رفتن را بیاموزید بهتر است به این بخش نگاهی بیندازید. غالبا والدین از دوسالگی این

نظریه برازلتون، تقریبا همزمان با پوشک های یکبار مصرف، که جهت کودکان راحتتر به نظر می رسیدند (آنها خاصیت جذب بالایی دارند بنابراین کودکان احساس خیسی نمی کنند) و سرو کار داشتن با آنها جهت والدین راحتتر هست، مشهور شد. با این پیش زمینه، اوج رفتن میانگین سن آموزش توالت رفتن،تعجب آور نیست.

فواید آموزش استفاده از دستشویی چیست؟

به طور کلی، اطلاعات علمی کمی راجع به آموزش دستشویی رفتن و بسیار کمتر راجع به آموزش آن به نوزادان وجود دارد.

اما طرفداران آن فایده های زیادی ذکر می کنند:

این کار پیوند بین والدین و کودک را ارتقا می بخشد. حامیان این روش ادعا می کنند که آموزش استفاده از توالت به نوزادان، شما را به کودکتان نزدیک تر می کند. آنها می گویند، به این خاطر که شما به طور مداوم جهت دیدن علائمی از دفع کردن، کودکتان را زیر نظر دارید، با نیازهای او هماهنگ تر می شوید. جنیفر لینچ، مادر دو کودک (که هر دو در نوزادی آموزش استفاده از دستشویی دیده اند) می گوید، “بهترین شاخصه این کار آن است که شما زیاد با فرزندتان ارتباط برقرار می کنید. بین شما و کودک ۳- ماهه تان چنین “ارتباطی” وجود دارد.”

والدینی که از این تکنیک استفاده می کنند، مشتاقند شیوه دلبستگیِ والدین بودن را نیز بپذیرند رویکردی جهت پرورش کودک، که عاداتی مثل خوابیدن در تخت خانواده، طولانی شدن تغذیه با شیر مادر و حمل کردن کودکتان با کیسه مخصوص، را تقویت می کند.

این کار جهت کودک شما راحت تر است. طرفداران آموزش استفاده از توالت به نوزادان، معتقدند کودکان اغلب به خاطر نا راحتی پوشک گریه می کنند یا نق می زنند، حتی هنگامی که پوشک های یکبار مصرف می پوشند و می توانید، با آزاد کردن پوشکش، از آزار جوش های کودکتان جلوگیری کنید.

آغاز یادگیری دستشویی رفتن به وسیله اطفال

این کار به کودکتان اجازه می دهد استقلال در حال رشدش را اعمال کند. هنگامی که او پویاتر می شود و شروع به خواست انجام دادن کارها به روش خودش می کند، تشویق او به “چهار دست و پا رفتن به سوی صندلی توالتی کوچک” یا “استفاده از توالت کودکان بزرگتر” به تنهایی، می تواند راحتتر از درگیر شدن در جنگ روزانه عوض کردن پوشک باشد.

این کار هدر رفت پوشک را کم کردن می دهد. در سال ۲۰۰۹، امریکایی ها حدود ۴ میلیون تن پوشک یکبار مصرف را در محل های دفن زباله دفع کردند. استفاده کمتر از پوشک های پارچه ایی نیز به محیط زیست کمک می کند، چراکه آنها جهت شستشو و تولید به انرژی و دیگر منابع نیازمندند. و کم کردن استفاده از پوشک تنها جهت زمین خوب نیست؛ بلکه وقت خوبی جهت بودجه خانواده تان نیز هست.

این کار طبیعی و فطری است. آموزش استفاده از توالت به نوزاد، تقلیدی از عادات کهن زنان در بخش هایی از افریقا و آسیا هست، که مادران اغلب کودکان پوشک نشده ارزش را به دوش می گیرند. این مادران، با یادگیری آینده نگری کردن نیازهای دفع کردن آنها، از کثیف شدنشان به وسیله باسن های برهنه کودکان جلوگیری می کنند: هنگامی که مادری متوجه علامت یا حالتی می شوند، که مشخص می کند کودکش می خواهد خودش را رها کند، کودک را دور از خود نگه می دارد.

در ایالات متحده امریکا، پیروان این شیوه، برآنند تا کودکانشان را به سرعت به استفاده از توالت سوق دهند. لاری بوک، نویسنده چندین کتاب در زمینه آموزش استفاده از توالت به نوزادان، توضیح می دهد، “این به آن صورت نیست که کودکتان این طرف و آن طرف بدود و هرجایی ادرار و مدفوع کند. این روش بسیار بهداشتی است.”

اگر می خواهید به فرزندتان دستشویی رفتن را بیاموزید بهتر است به این بخش نگاهی بیندازید. غالبا والدین از دوسالگی این

الیزابت پارایس، سخنگویی جهت کودک بدون پوشک و مادر پنج کودک (که دو نفر از آنها در نوزادی آموزش استفاده از توالت دیده اند) می گوید، و این کار به مقدار دور از ذهنی توجه نیاز ندارد. “نیازی نیست شما تمام روز در منزل بنشینید و جهت دیدن نشانه ها، به کودکتان خیره شوید. هشیاری تنها بخشی از کارهای روزانه شما می شود – راهی مشابه با آن روشی که متوجه علائمی از گرسنه بودن یا خواب آلود بودن کودکتان می شوید.”

معایب آموزش استفاده از توالت به نوزاد چیست؟

کارشناسان متعددی این رویکرد را باور ندارند، و ممکن است تلاشی که مورد نیاز هست، جهت بسیاری از والدین طاقت  فرسا باشد:

این کار وقت و فداکاری زیادی می طلبد. با اینکه علاقه مندان به آموزش استفاده از توالت به نوزادان می گویند شما مجبور نیستید این تکنیک را در ساعت مشخصی انجام دهید تا سودمند باشد – جهت مثال، شما می توانید اجازه دهید کودکتان در طول وقت های مشخصی از روز بدون پوشک باشند، یا فقط زمانی که در منزل هستید – اگر هر وقت ممکن است از این تکنیک استفاده کنید، احتمال موفق شدنتان زیاد است.

این به آن معناست، که اگر شما یک پدر یا مادر شاغل هستید، آموزش استفاده از دستشویی به نوزادان می تواند برایتان سخت باشد، به خصوص اگر شما و شریک زندگیتان هردو تمام وقت کار کنید. و هیچ مرکز مواظبت های روزانه ایی با توجه به محدودیت های قانونی، مایل یا مجاز به عضویت یک نوزاد بدون پوشک نیست، بعلاوه بسیاری از پرستاران کودک این را بخشی از تعریف شغل خود نمی دانند.

آغاز یادگیری دستشویی رفتن به وسیله اطفال

ممکن است فرزند شما از نظر فیزیکی جهت این کار آماده نباشد. گروهی از کارشناسان رشد کودک، مشمول بر پزشکان آکادمی امریکایی متخصصین کودک، می گویند که کودکان تا ۱۲ ماهگی از نظر فیزیکی نمی توانند مثانه و روده ارزش را کنترل کنند و تا سن ۱۸ ماهگی، تنها تسلط کمی دارند.

والریچ راجع به شروع بسیار زودهنگام فرآیند آموزش، محتاط هست. او می گوید “آموزش استفاده از توالت، اگر در زمانی که کودکتان از نظر رشدی آماده هست، انجام شود، می تواند یک تجربه مثبت باشد.” “نیازی نیست این کار رقابتی شود، و آموزش استفاده از دستشویی زودهنگام به این معنی نیست که کودک شما در مسیرهای دیگر سریعتر رشد خواهد کرد. من تصور نمی کنم این کار فایده ایی حقیقی جهت کودک شما داشته باشد.”

در طول مسیر، منتظر سختى ها و آسانى ها ها باشید. آموزش استفاده از توالت به نوزادان هر لحظه یک کار سریع و یکباره نیست. انجمن های عمومی آنلاین، پر است از یادداشت های والدینی که این فرآیند به نظرشان سخت و طاقت فرساست. بعضی کودکان به مدت یک هفته از توالت استفاده می کنند و بعدا دوباره دچار دستشویی کردن های اتفاقی مکرر می شوند؛ دیگران بدون هیچ نشانه ایی اجابت مزاج می کنند؛ و بقیه همچنان از حرکت روده هایشان جلوگیری می کنند.

متخصص کودک والریچ همچنین هشدار می دهد که والدین باید مراقب باشند که چه زمانی درحال ناامید شدن از کودکشان هستند. “آموزش استفاده از دستشویی به نوزادان، نوعی شرطی کردن هست، بسیار شبیه به آنچه پاولو سگ ها را شرطی کرده بود که با شنیدن صدای یک زنگ، بزاق ترشح کنند. من مطمئن نیستم این فرآیند در مورد کودکان که به آسانی شرطی نمی شوند، روابط منفی میان والدین-کودک ایجاد نکند.”

آماده کثیف کاری باشید. در آموزش استفاده از توالت به نوزادان، اتفاقی دستشویی کردن قابل قبول هست. با اینکه طرفداران اصرار دارند که این روش به طور کلی کمتر از پوشک ها کثیف کاری دارد، شما باید با مواد تمیز کننده، جهت وقت هایی که نشانه های کودکتان عمل نمی کند یا شما نمی توانید او را به موقع به توالت برسانید، آماده باشید. ( پاک کننده های آنزیمی مخصوص دستشویی کردن های اتفاقی حیوانات خانگی، جهت ضایعات انسانی هم خوب کار می کنند.)

آیا این روش اثر می کند؟

این امر بستگی به آن دارد که منظورتان از “اثر کردن” چیست. اگر هدفتان استفاده کمتر از پوشک و تمرین دادن کودکتان به مهارتی است که مطمئنا در آینده از آن استفاده خواهد کرد، پاسخ بله هست. اگر هدفتان داشتن کودک کوچکی هست، که هیچ گاه دوباره به پوشک نیاز پیدا نمی کند و هیچ وقت اتفاقی دستشویی نمی کند، جواب احتمالا خیر است.

طبق داستان های موفقیت والدین، ظاهرا بعضی کودکان می توانند یادبگیرند چگونه متوجه علائم بدنشان بشوند و به محض اینکه راه افتادند، خود را به توالت برسانند  اما بدون شک بقیه، وقت بیشتری جهت رشد این مهارت نیاز دارند (یا، شاید، علاقه). راهی وجود ندارد که بفهمید این کار جهت کودکتان چطور پیش می رود، مگر اینکه امتحانش کنید.

اگر نشانه مهم شما آموزش دادن کودکتان سریعتر از حد معمول هست، این کاری است که می توانید به انجامش مبادرت کنید چه از روش آموزش استفاده از توالت به کودک یا رویکرد متداول تری استفاده می کنید. با این حال اگر کودک شما به این روش علاقه نشان نمی دهد، احتمالا ارزشش را دارد که تا زمانی که او نشانه هایی از آمادگی ابراز کند، صبر کنید.

چگونه می توانم شروع کنم؟

به گفته آنهایی که از آموزش استفاده از توالت به نوزادان استفاده کرده اند، مناسب ترین وقت جهت شروع بین تولد و ۴ ماهگی هست. (اگر با کودکی با سن زیاد این کار را شروع کنید، ممکن است یادگیری اش ، به این خاطر که باید واکنش‌ها پوشک شدنش را “از یاد ببرد” زیاد طول بکشد.) در اینجا بعضی از گام های اولیه آمده است:

  • مراقب کودکتان باشید و تلاش کنید الگوی دفع کردنش را بشناسید. کودکتان چه موقع و چگونه به دستشویی می رود؟ آیا او هر لحظه در ساعت مشخصی از روز می رود – به طور مثال درست بعد از بیدار شدن از خواب؟ آیا هنگامی که می خواهد برود، سر و صدا، واکنش‌ها یا حالات به شخصی از خود در می آورد؟
  • وقتی کودکتان یکی از علایم معمول اجابت مزاجش را انجام می دهد، او را به آرامی بالای یک توالت، صندلی توالت کوچک، یا حتی یک سطل یا گلدانی که جهت اندازه کوچکش مناسب تر باشد، نگه دارید.
  • در حالی که او خودش را رها می کند، صدایی درآورید که کودکتان یاد بگیرد با دفع کردن اخت شود (بسیاری از والدین از سسسسس یا دیگر آواهای شبیه به صدای آب استفاده می کنند؛ بقیه از کلمات یا عباراتی مثل “به توالت برو” استفاده می کنند).
  • این صدا یا عبارت را تکرار کنید هرگاه می بینید که کودکتان باید به دستشویی برود، و همچنین هنگامی که در حال رفتن هست، بنابراین یاد خواهد گرفت، که این را به عنوان علامتی بداند و نشانه های خودش را با عمل استفاده از دستشویی یکی کند.
  • وقتی اتفاقی پیش می آید، در مورد آن عادی باشید و آرام بمانید. طرفدار و مادر پنج پارایس، می گوید، نحوه برخورد شما به کودکتان هم جهت راحت بودن با این روند، کمک می کند.
  • در طول شب، یک ظرف توالت را درست کنار تخت قرار دهید و کودکتان را قبل از شیر دادن یا زمانی که در طول شب بی قرار هست، روی آن قرار دهید. بعضی از طرفداران می گویند، که کودکان در طول خواب عمیق ادرار یا مدفوع نمی کنند و معمولا بی قرار می شوند یا علائمی نشان می دهند که در هنگام نیازشان، جهت بیدار کردن والدین کافی است – با فرض اینکه کسی کنار آنها می خوابد. (طرفداران دیگر می گویند که استفاده از پوشک در شب مشکلی ندارد. حتی آموزش استفاده از توالت سرخود “کشیش” لینچ اظهار میکند که، “در منزل ما، خواب بر ادرار کردن برتری دارد.”) اگر گزینش می کنید که کودکتان را بدون پوشک بخوابانید، جهت شرایط رخ دادن اتفاقی دستشویی کردن، او را بر روی تشک ضد آب قرار دهید.
  • انعطاف پذیر باشید. جهت تمرین آموزش استفاده از توالت به نوزادان، مورد نیاز نیست یک مبادی آداب باشید. همانطور که در اوج گفته شد، اگر این کار زندگی را راحت تر می کند، مشکلی ندارد که گاهی از پوشک استفاده کنید (برای مثال در شب، یا هنگامی که که بیرون هستید). اگر می توانید، از پوشک های پارچه ایی استفاده کنید، به این خاطر که یکبار مصرف ها آنقدر خاصیت جذب دارند، که کودکتان اغلب متوجه نمی شود خیس یا کثیف است.
  • مثبت بمانید. از اعمال فشار یا تنبیه خودداری کنید. هرگاه و هرزمان که کودکتان استفاده از توالت را یاد می گیرد، آموزش باید ملایم و مثبت باشد، و با شوخ طبعی انجام شود. نشانه آن است که به کودکتان کمک کنید، با بدنش هماهنگ شود و احساس خوبی نسبت به استفاده از توالت داشته باشد.

نسخه

واژه های کلیدی: یکبار مصرف | استفاده | کودکان | والدین | نوزادان | دستشویی | استفاده | توالت | آموزش | والدین

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی شیمی تحلیلی
  • خرید کتاب فیزیکی از آمازون
  • افست کتاب زبان اصلی
  • چاپ افست کتاب
  • خرید کتاب از گوگل پلی
  • مجله نیوانگلند
  • خرید pdf کتاب خارجی