معنی اسم ۹ درصد دختران ۶ تا ۲۰ ساله چاق هستند

فوق‌تخصص غدد اطفال گفت: تحقیقات نشان داده حدود ۱۵ درصد دخترها در گروه سنی ۶ تا ۲۰ سالگی – حوالی بلوغ – در معرض چاقی هستند و ۸ تا ۹ درصد در همین گروه سنی، چاق هستند.

علی ربانی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، اظهار داشت: چاق شدن کودکان، مختص ایران نیست و در همه جای دنیا چاقی رو به افزایش است که در هر جامعه‌ای دلائل خاص خود را دارد.ShowIضmage.ashx

فوق تخصص غدد اطفال گفت: جذب کالری در کودکان به طور غیرمعقول بالا رفته، سوزاندن و مصرف کالری کمتر شده و به تبع آن ذخیره چربی بیشتر شده است و متأسفانه هر روز کودکان چاق‌تر می‌شوند.

۹ درصد دختران ۶ تا ۲۰ ساله چاق هستند

ربانی ادامه داد: متأسفانه هر چه کودک چاق‌تر باشد و به سن بلوغ نزدیکتر شود و حتی از آن بگذرد شانس برگشت کودک به قبل از چاقی کمتر است.

فوق تخصص غدد اطفال تصریح کرد: از ۹ ماهگی تا پنج- شش سالگی چربی زیر پوست کودکان به تدریج و به طور فیزیولوژیک کم شده و بعد از شش- هفت سالگی دوباره کودک چاق می‌شود که این واکنش به چاقی است و اگر کودکی زودتر از این گروه سنی یعنی در سه یا چهار سالگی چاق شود مسلماً در آینده یک فرد چاق خواهد شد.

ربانی ادامه داد: تحقیقات نشان داده که حدود ۱۵ درصد دخترها در گروه سنی ۶ تا ۲۰ سالگی یعنی حوالی بلوغ در معرض چاقی هستند و ۸ تا ۹ درصد در همین گروه سنی چاق هستند.

فوق تخصص غدد اطفال گفت: روی‌هم‌رفته چاقی یک معضل اجتماعی و خانوادگی است و خانواده‌ها باید بدانند که از سن ۲ -۳ سالگی تا سن بلوغ هر فرد سالیانه مجاز به افزایش وزنی حدود ۲ کیلوگرم است و اگر کودکی بیش از این مقدار چاق شود در آینده یک فرد چاق خواهد بود.

ربانی، تک فرزندی، تغذیه نامناسب در مهد کودک و مدارس، اصرار مادران به تغذیه بیشتر کودکان و مصرف تنقلات چرب در میان وعده‌ها و عدم رعایت نسبت مواد در غذاهای روزانه را دلیل چاقی کودکان دانست.

وی افزود: در غذاهای روزانه باید حدوداً ۵۰ درصد هیدروکربن، ۲۰ درصد چربی و ۳۰ درصد پروتئین باشد که بسته به سن این نسبت‌ها می‌تواند متغیر باشد.

فوق تخصص غدد اطفال افزود: اگر میزان چربی موجود در غذا از این نسبت بالاتر رود یا اینکه کودک پرخور باشد و حتی در مصرف غذاهای مفید پرخوری کند و بیشتر از کالری مورد نیاز بدن، کالری دریافت کند ما با کودکان چاقی مواجه می‌شویم که برگشت‌پذیری‌شان بسیار سخت خواهد بود.

ربانی افزود: استفاده از فست‌فود و غذاهای چرب و تنقلاتی مثل چیپس در چاقی کودکان موثر است.

۹ درصد دختران ۶ تا ۲۰ ساله چاق هستند

موضوع : دسته‌بندی نشده
[post-views]

اسامی مشابه

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز